Mattias Kaneteg anmäler intresse för rollen som styrelseordförande – Får stöd av valberedningen

Boho Group AB (publ) (”Boho Group” eller ”Bolaget”) meddelar att Mattias Kaneteg har anmält sitt intresse för att bli vald till styrelseordförande för Bolaget vid nästa årsstämma. Valberedningen, tillsammans med Bolagets största aktieägare, ställer sig positiva till Mattias Kanetegs anmälan och avser att rösta för att möjliggöra denna förändring i styrelsen vid nästa årsstämma.

Mattias Kaneteg har under de senaste åren progressivt köpt in sig i Boho Group och är idag Bolagets största ägare med över 17,7% av rösterna. Hans engagemang och långsiktiga tro på bolaget har varit tydligt och han har under denna tid varit en viktig aktör i Bolagets utveckling. Mattias är grundare och VD för Miss Group, ett snabbt växande företag inom digitala lösningar med över 1 miljon kunder, 1 000 miljoner sek i omsättning. Mattias har gedigen erfarenhet av internationell expansion och förvärvsstrategier, vilket kommer att vara en stor tillgång för Boho Group.

”Det är fantastiskt glädjande att Mattias Kaneteg nu anmält sitt intresse att komma in som styrelseordförande för Boho Group och att våra största ägare står bakom ett sådant beslut. Detta signalerar tydligt vår huvudägares långsiktiga engagemang och tro på bolaget,” säger Andreas Bonnier, VD och nuvarande styrelseledamot i Boho Group.

Vid eventuella frågor vänligen kontakta:

Boho Group AB (publ)

Andreas Bonnier, VD
E-post: andreas@bohogroup.com
Telefon: +46 733 36 65 77
Hemsida: www.bohogroup.com

Kort om Bolaget
Boho Group är ett hotellutvecklings- och driftsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet, med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.

Boho Group äger och driver Boho Club, en boutiqueresort på Golden Mile i Marbella som är prisbelönt för sin design och arkitektur. Både hotellet och restaurangen har sedan lanseringen 2019 etablerat sig som en ledande aktör i Marbella. Besök Boho Clubs hemsida, www.bohoclub.com, för att boka hotellrum eller ett bord i restaurangen. Restaurangen är öppen varje dag och serverar frukost, lunch och middag.

Mangold är Bolagets Certified Adviser. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50 eller e-post ca@mangold.se.