Suitopia, som säljer skräddarsydda kostymer över nätet, siktar på att dra igång sin crowdfundingkampanj via Pepins den 15 november.
Suitopia startar sin crowdfundingkampanj 15 november
Mest läst i kategorin
Ambitionen är att resa 6-10 miljoner kronor, varav 3 miljoner kronor är säkrade sedan tidigare.
— Kapitalet ska ge bolaget möjlighet att under 2023 etablera sig ytterligare på tillväxtmarknader och för att utöka organisationen med en customer success specialist och e-commerce-ansvarig. Bolaget kommer också att fokusera mer på marknadsföring och genomföra ett varumärkeslyft, uppger e-handelsaktören.
Idag svarar Norge och Sverige för cirka 75 procent av försäljningen. USA, Storbritannien och Tyskland är mindre marknader, som alla är tänkbara kandidater för att växla upp till att bli större tillväxtmarknader, uppger företaget. Suitopia har idag över 100 000 registrerade konton i sin databas.
Affärsmodellen innebär att kunderna sätter in pengar i förskott och leverantören fakturerar en månad i efterskott.
Från 2024 och framåt vill bolaget också satsa på att växa B2B-affär genom en försäljningsavdelning.