Realtid

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Julia Lundberg
Julia Lundberg
Uppdaterad: 23 dec. 2024Publicerad: 23 dec. 2024

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Spela klippet
Realtid TV

Svenskarnas fondsparande når nya rekordnivåer

23 dec. 2024
Spela klippet
Realtid TV

Kryptovalutors mörka sida: "Attraktivt för kriminella"

23 dec. 2024
globala
Spela klippet
Realtid TV

Globala skiftet – här är landet som kan bli framtidens jätte

22 dec. 2024
Spela klippet
Realtid TV

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

04 dec. 2024
fastighetsmarknaden
Spela klippet
Realtid TV

Framtiden för fastighetsmarknaden: "Psykologiska faktorer"

04 dec. 2024

I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid.

Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det:

”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än ensam. Därför valde vi att förena våra bolag”

Tre kanaler med ekonomifokus

De tre kanalerna har tre olika perspektiv på ekonomi, samtidigt som fokuset på ekonomijournalistik är vad som förenar dem.

News55 fokuserar på människor över 55 år, som är Sveriges mest välbeställda målgrupp, med 75 procent av landets samlade förmögenhet och 80 procent av den totala köpkraften.

Dagens PS har vuxit kraftigt till att bli Sveriges näst största digitala ekonomi- och näringslivskanal. Fokuset är privatpersoner och beslutsfattare i näringslivet med ett aktivt intresse för ekonomi.

Realtid riktar sig mot yrkesverksamma inom finans och ekonomi, samt till en bredare publik med intresse för dessa ämnen.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Spela klippet
Realtid Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

23 dec. 2024

Bort med betalväggar

Strategin har varit att öppna upp ekonomijournalistiken för alla intresserade, och betalväggarna på samtliga Relevance Communication Nordic AB sajter har plockats ned.

”Ekonomisk information är en demokratisk rättighet”, säger Fredrik Lundberg.

Vi fokuserar istället på en datadriven teknikplattform som erbjuder personaliserat innehåll.

”Detta innebär att du får läsa det du gillar, och om du visar intresse får du fler relevanta artiklar”, säger Fredrik Lundberg.

Relevance Communication har tre huvudsajter

relevance communication news55
  • News 55: 1,8 miljoner unika läsare per kvartal, riktad mot Sveriges mest framgångsrika ekonomiska 55+-grupp. News 55 har ökat trafiken med 187 procent på ett år.
ANNONS
relevance communication dagens ps
  • Dagens PS: 3,5 miljoner unika läsare per kvartal, Sveriges näst största digitala ekonomi- och affärskanal. Dagens PS hade nyligen en miljon unika läsare under en vecka.
relevance communication nordic ab realtid
  • Realtid: 1,4 miljoner unika läsare per kvartal, med fokus på B2B och finansmarknaden. Realtid har ökat med 46 procent på årsbasis.

Framtidsutsikter

Vi är stolta över att redan ha överträffat föregående årsomsättning under de första tre kvartalen, samtidigt som vi upprätthåller ett positivt EBITDA-resultat.

”Vi lever upp till vår målsättning att ha stark tillväxt och samtidigt kunna visa på svarta siffror före avskrivningar”, säger Fredrik Lundberg.

omsättning ökning
ANNONS

Läs även: Börs-vd och deckarförfattare: ”Vill erbjuda nyheter utan trösklar” (Dagens PS)

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Spela klippet
Realtid Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

23 dec. 2024
Spela klippet
Realtid TV

Svenskarnas fondsparande når nya rekordnivåer

23 dec. 2024
ANNONS
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]