Realtid

Pissig reklam ska locka till prostatakoll

Realtid.se
Uppdaterad: 05 aug. 2009Publicerad: 05 aug. 2009

Med hjälp av kisstävlingar i urinoaren på Ullevi varnar Primärvården för prostatacancer.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

På toaletten finns en femgradig höjdskala som ska mäta statusen på besökarens prostata. Linjen överst är märkt med ”världsklass”. Men orkar mannen bara få upp strålen till den första skalan får han betyget ”prostatakoll?”.

– Vi tycker att vi hittat den idealiska platsen att nå ut med budskapet till målgruppen, säger Karin Rigner, chefsläkare vid Primärvården Göteborg i ett pressmeddelande.

Reklambyrån scp och Carat som tagit fram kampanjen åt Primärvården i Göteborg menar att detta är en riktad reklam när den är som bäst.

– Tidigare i sommar hade vi AC/DC här, naturligtvis med medelålders män som dominerande publikinslag. Snacka om att träffa rätt målgrupp och nu till helgen så kommer Madonna, säger Ullevis Arenachef Anders Albertsson i pressmeddelandet.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Realtid.se
Realtid.se
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Svenskar rustar för ökat sparande inför ISK-reformen

När den sänkta skatten på investeringssparkonton (ISK) träder i kraft vid årsskiftet planerar många svenskar att öka sitt sparande. Fyra av tio svenskar planerar att öka sitt sparande – och särskilt stort intresse finns bland unga under 29 år. Hela sex av tio i den gruppen uppger att de vill spara mer, enligt en ny […]