Norsk mediejätte växer kraftigt med svensk tech

Norsk mediejätte växer med svensk techNorsk mediejätte växer med svensk tech
Patrik Sandberg, tf vd på VO2 Cap Holding. (Foto: VO2 Cap)
Publicerad
Uppdaterad

Norska mediejätten Amedia har sett en 61-procentig ökning av sina annonsintäkter efter bytet till svenska VO2 Cap Holdings plattform.

Annelie Sandström

Amedia, Norges största utgivare av lokala nyheter, tecknade avtal med VO2 Cap (börskurs VO2 Cap) i våras.

”Migreringen till Livewrapped har gått snabbt och smidigt för alla våra 137 titlar”, säger Jonathan Ross Lord Brænde, direktör på Amedia, i ett pressmeddelande.

Amedia har fått tillgång till en rad nya funktioner för att optimera sitt annonslager, samt en förenklad optimering av annonssynligheten.

Annons

”Bekräftar effektiviteten”

En jämförelse mellan mars och maj, före och efter plattformsbytet, visar att det skett en ökning av annonsintäkterna på 61 procent via Header Bidding, en teknik som ökar webbsajters intjäning på sina digitala annonser.

”Att ha kunnat leverera detta resultat för en stor, trovärdig, och komplex publicist som Amedia bekräftar effektiviteten i onboardingprocessen och är ännu ett bevis för att Livewrapped är optimerat för snabb och smidig uppskalning”, säger Patrik Sandberg, tillförordnad vd på VO2 Cap Holding.

Läs mer:
Ikea riktar in sig mot Kinas pressade medelklass. Realtid
Techprofiler satsar stort på svensk grön el. Realtid
Lager 157-grundarens nya storsatsning: ”Spelrum för tillväxt”. Realtid

Annons

Annons