Realtid

McDonald's satsar på musik

administrator
administrator
Uppdaterad: 11 feb. 2005Publicerad: 11 feb. 2005

Hamburgerkedjan McDonald's lierar sig nu med musikkanalen MTV för att marknadsföra sig mot ungdommar. McDonald´s kommer att presentera nya talanger i ett 30 minuter långt program.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Advance Warning heter MTV:s nya program som skall presentera nya förmågor tillsammans med McDonald’s kända gyllene bågar i bakgrunden och till slogan ”I’m lovin it”.

Satsningen kommer som ett svar på de hot från myndigheter i bland annat Bryssel och Sverige om ett förbud mot snabbmatsreklam riktat mot barn och ungdomar.

Larry Light, marknadschef på McDonald’s, säger till Financial Times att satsningen är en del i en bredare satsning på att hitta nya marknadsföringskanaler som ett komplement till traditionella tv-reklamsnuttar.

Realtid.se

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Svenskar rustar för ökat sparande inför ISK-reformen

När den sänkta skatten på investeringssparkonton (ISK) träder i kraft vid årsskiftet planerar många svenskar att öka sitt sparande. Fyra av tio svenskar planerar att öka sitt sparande – och särskilt stort intresse finns bland unga under 29 år. Hela sex av tio i den gruppen uppger att de vill spara mer, enligt en ny […]