Deras premiumklockor har på kort tid blivit en favorit bland kvalitetsmedvetna kunder världen över och nu väntar expansion. Framgångsreceptet: Skärmfritt sovrum och lyxig design.
Lyxiga väckarklockor – nästa svenska succé?
Mest läst i kategorin
Det svenska företaget Båge & Söner har på kort tid blivit en framgångssaga med sina exklusiva väckarklockor.
Trots motvind i e-handelsbranschen har bolaget en omsättning på 6,5 miljoner kronor för 2024 och med en vinstprognos på en halv miljon står företaget nu redo för expansion, skriver Dagens Industri.
Missa inte: Allt färre lyxar till det: ”Mindre intresserade”. Realtid
Vill minska skärmtid
”Vi riktar oss till kvalitetsmedvetna kunder som uppskattar design och hantverk”, berättar Lisen Båge, som startade verksamheten 2021.
Idén föddes ur hennes vilja att minska skärmtiden i sovrummet. Istället för en vanlig väckarklocka skapade hon en premiumprodukt som nu pryder sovrum världen över.
Båge & Söners klockor designas tillsammans med klockexperten Fredrico Casado och kostar runt 6 000 kronor. Klockorna har blivit populära bland såväl inredningsentusiaster som klockkännare.
Läs även: Guldcykeln som kostar som en Tesla. Dagens PS
Framgångar i USA
Företagets framgång på den amerikanska marknaden, som står för tre fjärdedelar av försäljningen, öppnar dörrar för expansion. Planer på en butik i Stockholm och en större lokal är i fokus för nästa steg.
”Vi ser enorm potential i USA och satsar på sociala medier för att nå ännu fler”, säger Båge till Dagens Industri.