Realtid

Kunderna rasar mot Apollos "dynamiska prissättning"

Apollos
Services Finwire
Services Finwire
Uppdaterad: 05 juli 2024Publicerad: 05 juli 2024

Apollos försäljning av paketresor kan snart vara över.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Flera kunder har anmält researrangören till Konsumentverket efter att priserna halats upp rejält mot hur de har marknadsförts, skriver Expressen.

När en kund skulle betala sin paketresa hade priset skenat iväg ytterligare 24 000 kronor.

”Apollo har satt i system att locka med priser som inte stämmer och man får som kund verkligen se upp”, skriver en person i sin anmälan enligt Expressen.

”Dynamiskt paketerade”

Till Konsumentverket och Expressen är förklaringen att det beror på ett tekniskt fel och att resorna är ”dynamiskt paketerade”.

Detta innebär att priserna kan variera på ett annat sätt än vid charter.

Apollo medger att det har förekommit ”felaktiga prisskillnader” som beror på tekniska problem och uppger att de jobbar på att åtgärda problemen.

Senast den 31 augusti ska en lösning vara klar, annars tänker resebolaget tillfälligt sluta sälja dynamiskt paketerade resor.

ANNONS

Läs mer:
Klarna återbetalar miljontals kronor till lurade konsumenter. Realtid
Förbud att sälja Hövdinghjälmar upphävs. Realtid
Utrikesflyg har blivit 43 procent dyrare på två år. Realtid

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS