Realtid

Mangold har över tio kunder inom ny analystjänst

Olof Swahnberg
Uppdaterad: 04 juni 2019Publicerad: 04 juni 2019

Mangold Fondkommission startade i början av året sin analystjänst Insight som nu kommit upp till över tio kunder och ansvarige Jan Glevén tror att det kan fördubblas till i höst, säger han till Realtid.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Regelverket Mifid 2 har haft till följd att många stora banker har dragit ner inom analys av små och medelstora bolag, vilket är skälet till att Mangold erbjuder denna tjänst.

Mangold Fondkommission startade sin analystjänst Mangold Insight när Jan Glevén kom till firman i februari. Tjänsten har utvecklats under året och kompletteras nu med ny hemsida med bland annat uppdragsanalyser och vd-intervjuer.

Jan Glevén har bland annat varit journalist och analytiker på Redeye, Affärsvärlden och Dagens Industri tidigare.

– Vi har drygt tio uppdrag och fått bra respons, det är många som efterfrågar den här typen av tjänster. Efter våra analyser ser vi att intresset för aktien ökar, man får högre omsättning och det blir lättare att handla i aktien.  

Jan Gléven säger att efterfrågan är god och siktar på att fördubbla antalet kunder till i höst.

– Jag skulle tro att vi i höst har dubblat kundgruppen.

Bland konkurrenterna nämner han bland annat ABG, Redeye och Aktiespararna.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS