Robin Westbergs företag har gått från 0 till 60 miljoner kronor i omsättning på fyra år. Knepet var att hitta en nisch inom bilvårdsprodukter och producera Youtubefilmer om sitt arbete.
Robin Westberg - från Youtuber till e-handlare
Mest läst i kategorin
Robin Westberg, känd från Youtubeanalen ”Gör det med RW” prisades under torsdagskvällen i Sundsvall på regionfinalen av EY Entrepreneur Of The Year. Där fick han utmärkelsen ”Young Entrepreneurship Of The Year”.
Juryns motivering lyder: ”Med enormt stort driv och engagemang, har årets vinnare av Young Entrepreneurship Of The Year förenklat vårdandet. Genom att inspirera andra till att ”göra det själv” har årets vinnare gått från 0-60 miljoner i omsättning på fyra år. Entreprenören började sin entreprenörsbana genom att lägga ut filmer på hur man vårdar och reparerar sin bil. Idag säljer han egenutvecklade bilvårdsprodukter med hög kvalitet via webben. Årets vinnare ”GörDetMedRW”.”
Robin Westberg berättar bakgrunden för RealtidTV – se inslaget här!
Läs även övriga artiklar från regionfinalen i EY Entrepreneur Of The Year i Sundsvall: