Mikael Lindström lämnar revisionsjätten BDO och tillträder en tjänst som Chief Revenue Officer, CRO till affärsområdet Marketing Partner, som står för cirka 70 procent av koncernens omsättning, hos sökbolaget Eniro.
Mikael Lindström går från BDO till Eniro
Mikael Lindström har en lång erfarenhet som konsult och förändringsledning på flera internationella bolag och drivit förändringsresor i syfte att komma närmare kunden och förtydliga värdeerbjudandet till marknaden. Han kommer närmast från den globala revisions- och rådgivningsbyrån BDO, där han haft rollen som affärsnära CMO de senaste åren.
– Rekryteringen av Mikael Lindström är ett viktigt steg i vår transformativa förändringsresa inom Martech-världen där allt större tyngd läggs på värdet av det vi kan leverera ut mot kund och blir partnerskap där leverantören och kunden ingår i en symbios med gemensamma mål, en resa som Mikael på ett ypperligt sätt kommer bidra till att leda och utveckla, säger Eniros vd Hosni Teque-Omeirat i ett pressmeddelande.