BNP Paribas utser Jennie Casselborg till Head of Strategic Marketing, Communications och Company Engagement i Norden.
Jennie Casselborg till BNP Paribas
Jennie Casselborgs uppdrag blir att leda gruppens kommunikation och CSR-aktiviteter i Norden. Hennes närmaste chef blir Eirik Winter, CEO BNP Paribas Group Nordic Region. Det framgår av ett pressmeddelande.
Närmast kommer Jennie Casselborg från en position som marknads-och kommunikationschef på Franklin Templeton i Norden.
BNP Paribas har under de senaste tre åren dubblat sina intäkter och anställt nära 200 personer i Norden. I dag har banken över 900 anställda i regionen fördelat på affärsområdena Corporate and Institutional Banking, Personal Finance, Asset Management, Wealth Management, Insurance, Factoring, Car Fleet Management och Leasing.
– En stark lokal närvaro tillsammans med en bred uppsättning av globala tjänster är en fantastisk utgångspunkt att vara i. Det ger möjligheten att förstå kunders behov bättre och ge råd från ett holistiskt perspektiv. BNP Paribas samhällsengagemang och mobilisering av resurser till den gröna omställningen visar bolagets starka engagemang för att vara en accelerator för positiv utveckling. Detta har definierat BNP Paribas som en av de globala ledarna inom Sustainable Finance, säger Jennie Casselborg i en skriftlig kommentar.