Carla som är Nordens första e-handel för elbilar planerar expansion och rekryterar Ana Grouverman som produktchef och Frida Amnå som personalchef. Båda tar klivet in i bolagets ledningsgrupp.
Carla rekryterar från Hedvig och H&M
Mest läst i kategorin
Sedan starten förra hösten har Carla ökat snabbt genom investering, stigande försäljning och nyckelrekryteringar. Bolaget växer fort och under juni tog Carla in en investering om 205 MSEK i en runda ledd av Bonnier Ventures. Det framgår av ett pressmeddelande.
Nu görs en förstärkning på personalsidan med rekrytering från försäkringsbolaget Hedvig och H&M Group.
Ana Grouverman blir Carlas produktchef och hon kommer från en motsvarande roll hos försäkringsbolaget Hedvig. Hon kommer att ansvara för projektlednings-, produktdesign- och produktinsiktsteamen. Ana har tio års erfarenhet från tech-industrin. Hon har tidigare lett ett produktteam som ansvarat för några av de mest använda funktionerna i Spotifys mobilapp. Dessutom har hon arbetat för Google i New York, där hon fokuserade på produktutveckling för Google Docs, Google Drive samt Google Cloud.
Frida Amnå rekryteras från H&M Group, och har bred erfarenhet från globala HR-chefsroller, senast som personalchef för H&M-gruppens enhet för nya affärsmodeller, Business Ventures. Hon tillträder nu motsvarande roll på Carla.
Bakom Carla står Volvo Cars tidigare onlinechef Patrik Illerstig samt tech-entreprenören Niklas Jungegård.
–Inför expansionen i Norden ämnar vi att förbättra kundupplevelsen samt utveckla våra eftermarknadstjänster. Detta kräver spetskompetens och därför har vi valt att lägga stor fokus på rätt typ av rekryteringar. Ana och Frida kommer att vara två nyckelspelare för att nå vår vision om att bli ledande inom e-handel för elbilar. Jag är exalterad över att ha båda ombord, säger Carlas grundare och vd Patrik Illerstig.