X, tidigare känt som Twitter, sänker annonspriserna i ett försök att få tillbaka användare.
X sänker annonspriser - vill locka tillbaka användare

Mest läst i kategorin

Mikrobloggen X, tidigare känd som Twitter, väljer att dra ned på sina annonspriser för att locka tillbaka användare till plattformen, skriver Wall Street Journal (WSJ) som tagit del av ett mejl.
Affärstidningen har tagit del av ett mejl som skickats till utvalda annonsörer. Nedskärningarna gäller för vissa annonsformat i USA och Storbritannien.
Erbjudandet innebär att annonsörerna får 50 procent rabatt på vissa typer av reklam på plattformen, skriver WSJ.
Sedan Elon Musk tog över ägandet av mikrobloggen har dess annonsörer ställt sig skeptiska till miljardärens ställning mot innehållsmoderering. Samtidigt har den ekonomiska nedgången satt reklambranschen i ett tufft läge vilket påverkar hela mediabranschen.

På Al Unlocked får du en halvdag med fyra av Sveriges mest framstående AI-experter - för dig som vill gå från nyfiken till kunnig.