Realtid

Volvo Cars etablerar ny techhub i Stockholm

Volvo Cars
Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 11 mars 2022Publicerad: 11 mars 2022

Tanken är att det nya teamet ska hjälpa bolaget med sin omställning. Volvo Cars siktar på att sälja minst hälften av alla bilar online 2025. Det framgår av ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

–Volvo Cars tar nu in mjukvaruutvecklingen internt, både för att nå sina mål vad gäller onlineförsäljning och för att bilar i allt högre grad definieras av mjukvara snarare än den tidigare mer traditionella synen på bilen som en hårdvara, heter det.

Att valet fallit på Stockholm beror på att det ”är en hotspot för talang inom tech”, säger Hanna Fager, Head of Corporate Functions på Volvo Cars. 

–Rekryteringsprocessen pågår redan och vi söker nu nya medarbetare som kan hjälpa oss att driva företaget framåt, säger hon i pressmeddelande.

Den nya hubben kommer att vara i centrala Stockholm och fungera även som bas för bolagets övriga verksamhet i Stockholmsregionen. 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS