Realtid

Tungt för sociala medier-jättar efter miss av Snap

Sarah Carlsson
Sarah Carlsson
Uppdaterad: 22 juli 2022Publicerad: 22 juli 2022

Enligt CNBC hade analytiker väntat sig en försäljningstillväxt om 18 procent, utfallet blev cirka 13 procent. Snap föll drygt 26 procent i efterhandeln, och flera andra aktörer följde med ner i fallet. Meta backade runt fem procent, Pinterest med nästan sju procent och Alphabet föll drygt 2,5 procent.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Snap tillskrev det försämrade resultatet med en avtagande efterfrågan på sin annonsplattform, ökad konkurrens från bland annat Tiktok samt en försvårad ekonomisk situation.

Bolaget hade innan raset i efterhandeln förlorat nästan två tredjedelar av sitt värde på börsen i år.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS