Realtid

Internet på väg att ta över

Olle Blomkvist
Uppdaterad: 07 dec. 2004Publicerad: 07 dec. 2004

Internet tar inom kort över som ledande annonsmedium. Och Asien går om Europa. Det förutspår det internationella medianätverket Zenith Optimedia.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

2005 blir det bästa annonsåret sedan 2000. Det spår mediabyrån Zenith Optimedias vd, Steve King. Det senaste året ökade den globala annonsmarknaden med nära 7 procent till 370 miljarder dollar.

Samtidigt förutspås att Asien inom tio år går om Europa i termer av mest utgifter på annonsering. Anledningen sägs i första hand vara Kina, där annonsmarknaden spås öka med över 30 procent till 12 miljarder dollar 2006.

I nuläget står Europa för omkring 26 procent av världens annonsmarknad. Motsvarande siffra för Asien är 20 procent.

Realtid.se

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Olle Blomkvist
Olle Blomkvist
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Svenskar rustar för ökat sparande inför ISK-reformen

När den sänkta skatten på investeringssparkonton (ISK) träder i kraft vid årsskiftet planerar många svenskar att öka sitt sparande. Fyra av tio svenskar planerar att öka sitt sparande – och särskilt stort intresse finns bland unga under 29 år. Hela sex av tio i den gruppen uppger att de vill spara mer, enligt en ny […]