Realtid

Hon fick svenska kändiseliten som kunder: ”Nu ska vi öka”

Amanda Weibull Laurell. Foto: Anders Frick
"Vi har en spännande resa framför oss där vi planerar att expandera i Skandinavien. Om fem år så ska vi omsätta 250 miljoner kronor och ha showrooms där vi erbjuder en unik kundupplevelse på sex olika adresser. Så nu ska vi öka", säger Amanda Weibull Laurell. Foto: Anders Frick
Anders Frick
Uppdaterad: 30 nov. 2023Publicerad: 30 nov. 2023

Hon har gjort smycken åt prinsessan Sofia, Zara Larsson, danska kungahuset och en lång rad influencers. Knepet bakom framgången är premiumprodukter till lite lägre pris. Hjärnan bakom den framgångsrika satsningen är Amanda Weibull Laurell på LWL Jewelry, som igår kväll prisades i Malmö på regionfinalen av EY Entrepreneur of the Year.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Spela klippet
Realtid TV

Möten på jobbet leder till mer än bara affärer

19 nov. 2024

 

LWL Jewelry och LWL Invest AB startades hemma i vardagsrummet av Amanda Weibull Laurell efter en vistelse utomlands.

– Jag var i Brasilien och köpte några jättevackra ädelstenar. Av dem så gjorde jag fem ringar. Min frisör köpte den första ringen och hennes kund köpte den andra, och sedan så var plötsligt alla fem ringar sålda, säger Amanda Weibull Laurell.

Därefter har det rullat på och i år räknar hon med att bolaget kommer att omsätta 40 miljoner kronor. Ambitionerna stannar dock inte där, för nu väntar en kraftig expansion – inte minst utomlands.

– Vi har en spännande resa framför oss där vi planerar att expandera i Skandinavien. Om fem år så ska vi omsätta 250 miljoner kronor och ha showrooms där vi erbjuder en unik kundupplevelse på sex olika adresser. Så nu ska vi öka, säger hon.

Vad motiverar dig att gå till jobbet varje dag?
– Att inspirera och göra mina underbara kunder glada är min enda motivation, säger hon.

Hur gör ni för att få så många tunga och profilerade kunder som ni faktiskt har?
– Vi har inte gjort något speciellt, utan försöker alltid ge den bästa servicen och bemötandet för alla som besöker oss. Alltid leverera den bästa upplevelsen och kvaliteten på råvaror och unik design. En kund får heller aldrig lämna oss utan en önskelista och känslan av att hen ”villhöver” något mer, säger hon.

ANNONS

Hur känns det att ha nått EY:s regionfinal?
– Det känns konstigt. Jag och mina underbara kollegor ”jobbar bara på”, så det var ju bra att man fick en påminnelse om att stanna upp och reflektera över vad vi har gjort hittills, säger Amanda Weibull Laurell.

Här är juryns motivering för priset Entrepreneurial Winning Women:
”Med målmedvetenhet och stark vilja har den här entreprenören byggt sitt varumärke och företag på egna villkor med kreativiteten i fokus. Entreprenören har ett genuint intresse för sina kunder och erbjuder en unik köpupplevelse utöver de vanliga. På kort tid har hon med hjälp av smart marknadsföring och hårt jobb utvecklat sitt bolag från det egna vardagsrummet till Nobelmiddagen. Med en tydlig framtidsplan är denna orädda entreprenör redo att ytterligare stärka sin expansion på den nationella och internationella marknaden.”

Se hela intervjun med Amanda Weibull Laurell i Realtid TV! 

 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS