World Airline Awards är världens största årliga undersökning av flygpassagerarnas tillfredsställelse – även känd som flygbranschens Oscars.
Undersökningen analyserar kundnöjdheten för den övergripande flygupplevelsen, både på flygplatsen och ombord på flygplanet.
Finnair har för fjortonde året i rad utsetts till Nordeuropas bästa flygbolag.
”Vi är hedrade över att få denna utmärkelse. Det är ett bevis på det hårda arbete och den dedikation som vårt Finnair-team visar för att säkerställa den smidigaste möjliga reseupplevelsen för våra kunder, varje dag”, säger Ole Orvér, Finnairs Chief Commercial Officer, i ett pressmeddelande.
Satsar stort och brett
Finnair har nyligen avslutat en omfattande renovering av sina långdistanskabiner, till en kostnad av 200 miljoner euro.
Flygbolaget har också öppnat en ny och större lounge i Schengenområdet på Helsingfors flygplats.
Framöver planerar Finnair ytterligare investeringar i sin kundupplevelse och flotta, inklusive förnyelsen av kabinerna på deras regionala E190-flygplan.
”Vi fortsätter att investera i en sömlös kundresa, allt ifrån våra digitala kanaler och kundservice till upplevelsen ombord och kabindesignen”, säger Orvér.
Läs mer:
Finnair backar: Andra sajter får sälja biljetterna billigare. Realtid