Realtid

Efter Realtids granskning – nu pausar Elskling.se samarbetet med Greenely

Camilla Jonsson
Uppdaterad: 27 dec. 2022Publicerad: 27 dec. 2022

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Som Realtid tidigare har rapporterat verkar det som att elhandelsbolaget Greenelys kunder genomgående har fått ett högre prispåslag på fakturan än vad de förväntat sig. En del av de drabbade har gått via jämförelsesajten Elskling.se som nu väljer att pausa samarbetet på obestämd framtid.

 

Enligt vad Greenelys representant tidigare har förklarat för Realtid så varierar avgiften mellan kunderna, och de kunder som ansluter sig till Greenely via Elskling slipper månadsavgiften – men ser alltså samtidigt ut att få en högre löpande kostnad per kilowattimme.

Efter att ha tagit del av Realtids granskning av Greenely väljer nu Elsking att pausa samarbetet.

– Vi behöver få klarhet i hur deras prismodell ser ut. Vi vill ju inte att någon kund ska komma i kläm, säger Ola Söderlind, kommunikationsansvarig för Elskling.se.

Elskling.se, som är en del av Zmarta, erbjuder en webbaserad tjänst som presenterar samtliga elavtal på den svenska marknaden.

Konsumenter kan utefter sina förutsättningar och preferenser jämföra elpriser och byta elavtal och därmed minimera sina elkostnader, se till att få ett elhandelsbolag med hög kundnöjdhet och miljövänlighet. Utöver hela utbudet av Sveriges elavtal kan konsumenten även finna kampanj-elavtal som endast återfinns på elskling.se. Tjänsten är helt kostnadsfri.

ANNONS

Elhandelsbolaget betalar endast för kunder som förmedlats via Elskling.se och betalar alltså ingenting om inga kunder erhålls. Elhandelsbolagen har också möjligheten att exklusivt via Elskling.se erbjuda specifika kampanjer till hela eller delar av konsumentsegmenten.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS