WWF och fintechbolaget Doconomy ett treårigt samarbete för att vägleda människor mot en mer hållbar livsstil.
WWF och Doconomy i samarbete för mer hållbar konsumtion
Mest läst i kategorin
Genom att kombinera Doconomys digitala verktyg med WWFs kunskap om klimat och naturvård ska konsumenter få större insikt om sin påverkan och inspireras till mer miljösmarta val, direkt i sina telefoner. Det framgår av ett pressmeddelande.
— För Doconomy har ett partnerskap med WWF länge stått högt på vår önskelista. WWFs djupgående erfarenhet och expertis i kombination med Doconomys globala räckvidd och strävan att med hjälp av innovation aktivera konsumenter är en perfekt matchning för att snabba på omställningen till en mer hållbar utveckling, säger Mathias Wikström, grundare och vd Doconomy i en skriftlig kommentar.
Även Klarna har samarbetat med Doconomy för att ge kunderna ett genomsnittligt CO2-värde för varje köp.
Doconomy grundades av Ålandsbanken tillsammans med några entreprenörer 2018.