Realtid

WWF och Doconomy i samarbete för mer hållbar konsumtion

Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 26 apr. 2021Publicerad: 26 apr. 2021

Genom att kombinera Doconomys digitala verktyg med WWFs kunskap om klimat och naturvård ska konsumenter få större insikt om sin påverkan och inspireras till mer miljösmarta val, direkt i sina telefoner. Det framgår av ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

— För Doconomy har ett partnerskap med WWF länge stått högt på vår önskelista. WWFs djupgående erfarenhet och expertis i kombination med Doconomys globala räckvidd och strävan att med hjälp av innovation aktivera konsumenter är en perfekt matchning för att snabba på omställningen till en mer hållbar utveckling, säger Mathias Wikström, grundare och vd Doconomy i en skriftlig kommentar.

Även Klarna har samarbetat med Doconomy för att ge kunderna ett genomsnittligt CO2-värde för varje köp.

Doconomy grundades av Ålandsbanken tillsammans med några entreprenörer 2018.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS