Realtid

Wells Fargos kunder backar

Finwire/Realtid.se
Uppdaterad: 18 nov. 2016Publicerad: 18 nov. 2016

Kunderna backar efter Wells Fargo-skandalen. Under oktober har antalet fysiska interaktioner med bankanställda minskat med 10 procent.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Spela klippet
Realtid TV

EU:s djärva drag för ekonomin – en delikat balansgång

20 nov. 2024

Realtid.se har tidigare skrivit om banken Wells Fargo, som sedan i somras har befunnit sig i en segsliten skandal rörande bankens försäljningsmetoder och bland annat fått miljardböter för att man öppnat upp mängder med konton och kreditkort åt kunder utan deras vetskap.

Nu håller Wells Fargo-skandalen på att göra sig kännbar bland bankens kunder.

Istället för fysiska interaktioner med bankanställda har kunderna tagit sin tillflykt till mobilen där antalet träffar har stigit med 7 procent.

Det är 27 procent färre kunder som har valt att öppna konton hos banken jämfört med föregående månad. På årsbasis handlar det om en nedgång på 44 procent.

Antalet kunder som har efterfrågat ett kreditkort har sjunkit med 35 procent på månadsbasis och 50 procent på årsbasis.

Dock har insättningarna från vanliga kunder och småföretagen varit orörliga under september och på årsbasis ökat med åtta procent.

Bankens vd och ordförande John Stumpf tvingades att avgå den 12 oktober i år.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS