Biltillverkaren Volvo Cars fortsätter att pumpa in pengar i den appbaserade delningstjänsten M som alltjämt gör förlust. Bolaget har nu lagt in ytterligare 200 miljoner kronor.
Volvo Cars fortsätter pumpa in pengar i förlusttyngda M
Volvo Cars har lagt in ytterligare 200 miljoner kronor utöver tidigare tillskott på närmare 1 miljard kronor. Det skriver Dagens industri.
De senaste 4,5 åren har Volvo Cars investerat stort i en ny delningsplattform under varumärket M, som ersätter bilpoolen Sunfleet. Den sistnämnda gick med vinst jämfört med M där siffrorna lyser rött.
De samlade förlusterna under föregående år uppgick till 104 miljoner jämfört med 270 miljoner året innan.
Prognosen är ändå att bolaget ser en stark tillväxt framöver med såväl expansion till andra marknader som en närmare koppling till Volvokunder. En stor anledning uppges vara att kännedomen om bildelningslösningar ökar.
– Den stora frågan är hur vi skalar upp det på ett kostnadseffektivt sätt, säger Björn Annwall, vice vd och kommersiell chef på Volvo Cars i en intervju med Dagens industri.