Realtid

Visa och Enfuce ska hjälpa fintech-bolag lansera kort på åtta veckor

Helene Podsadni Nilsson, Visa & Denise Johansson  Enfuce
Helene Podsadni Nilsson, Head of Fintech, Nordics & Baltics, Visa & Denise Johansson, medgrundare och COO, Enfuce. Foto: Visa/Enfuce
Marlene Sellebraten
Uppdaterad: 03 juni 2021Publicerad: 03 juni 2021

Visa och Enfuce fördjupar sitt samarbete och lanserar ett nytt nyckelfärdigt kortutgivningsprogram för icke-licensierade fintech-bolag.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Globala kortjätten Visa och det Finland-baserade fintech-bolaget Enfuce ska tillsammans göra det möjligt för icke-licensierade fintech-bolag att lansera virtuella och fysiska kort på åtta veckor. Det framgår av ett pressmeddelande.

– Att möjliggöra kortutgivning för icke-licensierade fintechs på bara åtta veckor är banbrytande. Detta öppnar nya möjligheter för dem att erbjuda en mer sömlös, rolig, enkel och framförallt säker kundupplevelse på ett skalbart sätt, säger Helene Podsadni Nilsson, Head of Fintech, Nordics & Baltics, på Visa, i en presskommentar.

– Sedan vi grundade Enfuce har vi letat efter sätt att förändra betalningsbranschen. Samarbete är nyckeln till framgång, och att ha Visa ombord med oss ​​på detta fantastiska erbjudande är ett bevis på ett stort partnerskap mellan en branschgigant och en startup, säger Denise Johansson, COO och medgrundare på Enfuce.

Enfuces nyckelfärdiga kortutgivningstjänst har utvecklats i samarbete med Visa som kommer att erbjuda tokeniserade multivaluta-bankidentifieringsnummer (BINs).

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS