Realtid

"Vi går in i ett nytt skede"

Camilla Jonsson
Uppdaterad: 03 apr. 2019Publicerad: 03 apr. 2019

Fogel & Partners, specialiserad kommunikationsrådgivare vid transaktioner,  byter profil och adress. –  Vi behövde förnya profilen för att känslan av företaget skulle ligga i linje med vårt erbjudande, säger Anders Fogel, grundare och vd för byrån.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Ny logga, ny varumärkesprofil, uppdaterad hemsida och ny adress – allt på en gång. Var det planerat eller råkade det sammanfalla?

– Det är planerat, firman går in i ett nytt skede i och med detta. Vi har växt kraftigt den senaste tiden och behövde större yta. I samband med det kände vi att vår varumärkesprofil borde uppdateras och att vårt uttryck behövde bli mer modernt och tydligt. Även vår nya webb är en del av det.

Varför kändes det ur ett affärsmässigt perspektiv viktigt att ändra profilen nu? 

– Vi har växt kraftigt, både sett till antal anställda, kunder och uppdrag. Vi är väldigt stolta över den utveckling vi har haft, det är ett kvitto på att vi gör rätt saker. Med det i åtanke behövde vi förnya profilen för att känslan av företaget skulle ligga i linje med vårt erbjudande och vår leverans.

Har förändringarna något att göra med ändrad  inriktning /erbjudande?

– Fogel & Partners har alltid haft sitt fokus på kommunikation i transaktioner och andra speciella situationer, utöver det har vi även haft ett starkt erbjudande inom finansiell kommunikation. Eftersom vi har rekryterat medarbetare med kompletterande profiler hjälper vi även fler och fler företag med löpande strategisk positionering och annan affärskritisk företagskommunikation. På så sätt ser vi en viss breddning av vårt erbjudande. 

Hur har M&A-året börjat för er del hittills?

– Vi upplever att M&A-aktiviteten är fortsatt stark och vi fortsätter vara involverade i tongivande transaktioner, precis som 2018 då vi var den nordiska lokala rådgivare med flest antal M&A-mandat. Antalet börsnoteringar har klingat av, men vi har fortfarande ett antal kunder som siktar på notering under 2019. Som komplement så har bolag och private equity-aktörer varit väldigt aktiva när det gäller M&A. Det är bara att se till hur mycket kapital som rests i nya PE-fonder den senaste tiden, det finns mycket kapital som behöver sättas i arbete. 

ANNONS

Är inte loggan väldigt lik Facebooks – i synnerhet f:et?

– Vår logga är något uppdaterad men just fonten på vårt F har vi haft sedan jag startade firman 2011 så den håller vi fast vid.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS