Realtid

"Vi följer med i populärkulturen, tekniken och samhällsutvecklingen"

Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 13 sep. 2017Publicerad: 13 sep. 2017

"Jung var den enda svenska byrå på topp 10-listan. Det verkar ha förvånat Holmes Report som ofta brukar hylla Sverige för vår höga kreativitet", säger Jimmy Rodhelind, vd på Jung, till Realtid efter att Jung utsetts till en av de tio mest kreativa byråerna.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

När Holmes Report släppte sitt Global Creative Index, en årlig ranking över de mest kreativa PR-byråerna i världen var endast en nordisk byrå, nämligen Jung Relations, med på topp 10-listan.  

Jung placerar sig på åttonde plats bland världens mest kreativa byråer, när företagens kreativa resultat viktas mot byråernas storlek. 

 "Rather surprisingly, Scandinavia's status as a premier creative market is only reflected by one firm — Sweden's Jung Relations" skriver Holmes Report I sin analys.

– Svenska och nordiska byråer brukar placera högt på den här årliga rankingen, men i år var Jung den enda svenska byrå på topp 10-listan. Det verkar ha förvånat Holmes Report som ofta brukar hylla Sverige för vår höga kreativitet, säger Jimmy Rodhelind, vd på Jung till Realtid.se.

Jimmy Rodhelind kommenterar: 
 
 Hur känns det att ha fått den fina utmärkelsen?
 
– Det är jättekul att vinna priser för enskilda kampanjer och initiativ, men ännu roligare att belönas för att över tid ha presenterat på högsta kreativa nivå. I snart 15 år har Jung tillhört PR-branschens kreativa toppskikt. Jag har bara varit med i två år, men jag är både stolt över och ödmjukt imponerad inför den kreativa kultur som sitter i väggarna på Jung.
 
Vad betyder utmärkelsen för er?
 
– Att vi har nöjda kunder och medarbetare är det viktigaste för oss, men den här typen av utmärkelser gör det självklart extra roligt att gå till jobbet. Det ger oss något att vara stolta över och vi får en bra anledning att fira.
 
Hur arbetar ni med kreativitet och innovation?

 – Vi följer med i populärkulturen, tekniken och samhällsutvecklingen. Sedan parar vi på oväntade sätt ihop omvärlden med det som är angeläget för våra uppdragsgivare. Det är inte svårare än så.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS