Realtid

Vatikanen väljer Accenture 

admin
admin
Uppdaterad: 20 dec. 2017Publicerad: 20 dec. 2017

Accenture Interactive ska utforma en digital strategi för att göra Vatikanens kommunikation tydligare, mer enhetlig, och samla alla befintliga kommunikationskanaler under ett och samma paraply, Vatikan News. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

I uppdraget ingår att ta fram en tilltalande och interaktiv design för Vatican News, med målet att göra det lättare att hitta information. Accenture Interactive kommer även vara med och skapa ett mångspråkigt redaktionellt team som kommer att arbeta i en rad olika kanaler och på flera plattformar, man kommer också ta fram en innehållsstrategi för en mer effektiv hantering och distribution av innehåll.

Det framgår av ett pressmeddelande.
 
– Vi lanserar nu den sista delen i det reformarbete som Påve Franciskus startat. Idag, när det kulturella förenas med det digitala, krävs också en produktionsprocess som skiljer sig från traditionella processer. Idag sker produktion och distribution med hjälp av olika mjukvaror i ett flertal mediekanaler. Samarbetet med Accenture Interactive har gjort det möjligt för oss att utveckla en omfattande strategi som förenar olika arbetsgrupper och format, samt stärker varumärket, samtidigt som vi kan ta tillvara befintlig talang på medieavdelningen, säger Monsignor Dario Edoardo Viganò, prefekt vid Vatikanens kommunikationssekretariat, i pressmeddelandet.  

För att säkerställa en enhetlig grafisk identitet på nyhetsportalen och i sociala medier, kommer Accenture Interactive också att ansvara för design av nya logotyper och andra varumärkeselement för flera av Vatikanens kommunikationskanaler: Vatican News, Vatican Media och Radio Vaticana Italiana.

– Det här projektet representerar kärnan av Accenture Interactives verksamhet – att bygga mänskliga upplevelser i dagens digitaliserade värld. Vi är djupt hedrade över att få samarbeta med denna aktningsvärda institution och bidra till att utveckla dess kommunikation. Kommunikationsministeriet valde Accenture Interactive tack vare vår förmåga att hjälpa stora institutioner i sin digitala förvandling, genom vår samlade kunskap inom design, innehåll, varumärkesstrategi, analys och sociala medier, säger Anatoly Roytman, ansvarig för Accenture Interactive EMEA, i pressmeddelandet.   

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS