MarTech-gruppen CM Group har förvärvat AI-företaget Selligent Marketing Cloud.
Världens största MarTech-grupp förvärvar AI-företag
Mest läst i kategorin
Selligent blir CM Groups femte förvärv på bara två år, och med i köpet följer flera av Selligents befintliga kunder, däribland de svenska bolagen Apoteket Hjärtat och Nordisk Film samt den tyska e-handelsjätten Zalando med.
Att integrera lösningar och göra data tillgänglig för fler mottagare är faktorer som ligger bakom CM Groups senaste förvärv. Selligents starka AI-lösning för molnbaserad omnikanalmarknadsföring analyserar kunddata för att identifiera relevanta kundprofiler, skapa kontextuell personalisering och överlag effektivisera kampanjhanteringen.
Totalt har CM Group fler än 70 000 kunder och hanterar över 180 miljarder konsumentkontakter årligen. CM Group kommer i och med förvärvet få en årlig omsättning på över 2,2 miljarder svenska kronor.
Om Selligent
Selligent är en AI-baserad molnplattform för omnikanalmarknadsföring. Deras dynamiska teknologi tillhandahåller smarta insikter som ger företag möjlighet att leverera personaliserade och värdefulla konsumentinteraktioner, vilket resulterar i engagerande upplevelser över alla kanaler. Med kontor i USA och Europa, och ett globalt nätverk av partners, är deras mål att göra marknadsföringen personlig.
Om CM Group
CM Group är en företagsgrupp med globala varumärken inom MarTech som Campaign Monitor, Emma, Vuture, Delivra, Liveclicker, Sailthru och numera även Selligent. Genom att kombinera dessa ledande företag, tillhandahåller CM Group ett stort utbud av lösningar i världsklass som kan användas av marknadsförare i alla branscher. Med huvudkontor i Nashville, Tennessee, har CM Group även kontor i Indianapolis, Los Angeles, New York City, Pittsburgh och San Francisco samt globala kontor i Australien, Belgien, Storbritannien, Nya Zeeland, Frankrike och Uruguay.