Med en rykande färsk investering i bagaget står det nu klart att Univid landar ett flerårsavtal för att fortsätta leverera playkanal åt en av världens största politiska sammankomster, Almedalsveckan.
Utmanaren Univid landar flerårsavtal med Almedalsveckan
Mest läst i kategorin
Almedalsveckan är en av världens största mötesplatser och i samband med pandemin genomfördes veckan i juli 2021 helt digitalt. Under fyra intensiva dagar tog över 700 evenemang av fler än 400 olika arrangörer plats på Play-tjänsten – en plattform som levererades av startupbolaget Univid.
Nu står det klart att Univid landar ett flerårsavtal på två plus ett år med Region Gotland för att fortsätta leverera den officiella playkanalen efter ett lyckat 2021. Det framgår av ett pressmeddelande.
Univid grundades av två studenter på KTH, Erik Skogetun och Jonathan Rintala, innan pandemin för att skapa mer interaktiva föreläsningar. Skolvärlden var snart historia, och bolaget har sedan dess vuxit snabbt inom den digitala eventvärlden. För bara ett par veckor sedan – i januari 2022 – tog bolaget in 8 miljoner i finansiering, och är numera verksamma även utanför Sveriges gränser, med några av världens största företag som kunder.
På den digitala plattformen presenteras alla evenemang som har en digital sändning under Almedalsveckan.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.