Låneförmedlaren Consector expanderar och nyanställer för att kunna hantera tillströmningen av nya låntagare.
Uppstickaren Consector expanderar
Mest läst i kategorin
Consector har sedan starten 2014 etablerat sig som en ny låneförmedlare, både digitalt via appen Lånekoll och genom personlig service till kunder som vill jämföra lånevillkor med hjälp av en opartisk aktör.
När årsredovisningen för 2017 nu offentliggörs står det klart att bolaget, efter ett år av investeringar, har över 50 000 kunder, ökat kraftigt inom bolån och förmedlat nära 2 miljarder kronor i blancolån till sina samarbetsbanker. Appen Lånekoll har över 10 000 användare. Antalet bolånekunder ökar kontinuerligt vilket innebär att Consector behöver expandera och utvidga organisationen för att hantera tillflödet. 2017 års tillväxt och satsningar har skapat förutsättningar för ett positivt resultat under 2018.
Vd Pontus Holgersson kommenterar i ett pressmeddelande:
– Det är tydligt att marknaden nu, fullt ut tagit till sig nya sätt att upphandla lån och krediter. Vårt sortimentstänk fungerar bra, alla lånevertikaler håller hög omsättning. Onlineanskaffning av kunder står nu för närmare 50 procent av vår affär. Vi har i dagsläget bolåneförfrågningar på cirka tre miljarder kronor i månaden, en siffra som dessutom växer, vilket också gör att vi från och med nu går med vinst. Utöver kundtillströmning så ser vi överlag en trend inom bolån där nya lånealternativ gör att bankerna öppnar sig för nya samarbeten, vilket gör att vår affär växer ytterligare. Vi behöver nu anställa fler för att kunna hantera en kraftigt ökad efterfrågan.