Realtid

"Underskatta inte andras intelligens och överskatta inte deras kunskaper"

Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 09 juni 2017Publicerad: 09 juni 2017

Danjell Elgebrandt ansluter som seniorkonsult på Hallvarsson&Halvarsson. "Projekten ligger oftare på en högre nivå än tidigare och det är förstås något som ställer ökade krav men uppsidan blir att allt fler kunder blir intresserade av att delta i samhällsdebatten, vilket gynnar vår bransch" säger han till Realtid. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Hallvarsson&Halvarsson förstärker sitt Public Affairs-team med Danjell Elgebrandt som ansluter som seniorkonsult. Han har 10 års erfarenhet som konsult och anställs som en del av byråns strategi att växa inom Public Affairs.

Danjell Elgebrandt kommer närmast från Progress PR där han har varit seniorkonsult. Innan dess har han arbetat på andra byråer samt studerat på Harvard i USA under två år.

Varför väljer du att lämna Progress PR för H&H?

– Jag fick helt enkelt ett erbjudande som lät väldigt spännande.

Vad inom Public Affairs ska du göra?

– Jag har redan börjat arbeta med kundprojekt inom energi-, teknik- och infrastruktursektorn. Det är också dessa branscher som jag arbetat mest med i min karriär men jag är något av en generalist så jag kommer även arbeta med kunder i andra branscher.

Vad vill du bidra med?

– Jag vill kombinera min politiska kompetens med mina färdigheter som skribent och analytiker och hjälpa kunderna med att navigera i en värld där både det politiska och teknologiska landskapet förändras väldigt snabbt, inte minst på grund av den pågående digitaliseringen.

ANNONS

Vilka möjligheter och utmaningar står kommunikationsbranschen inför – enligt dig?

– Kunderna ställer högre krav och många av de funktioner man tidigare lade ut på byråer sköter man i dag själva. Det gör att projekten oftare ligger på en högre nivå än tidigare och det är förstås något som ställer ökade krav men uppsidan blir att allt fler kunder blir intresserade av att delta i samhällsdebatten vilket ju gynnar vår bransch. I dag är det inte bara stora företag som väljer att positionera sig själva som aktörer med lösningar på samhällsproblem och det tycker jag är väldigt spännande.

Hur tror du att sättet vi arbetar med kommunikation kommer att ändras inom tio år?

– Det finns mycket inom kommunikation som är beständigt. I slutändan handlar det ju om att förklara saker för andra utan att underskatta deras intelligens eller överskatta deras kunskaper. Den absolut största förändringskraften kommer, inom kommunikation och i princip i alla andra delar av samhället, att utgöras av digitaliseringen. Vi kommer att få helt nya kanaler att arbeta med och kraven på att kunna leverera med hög kvalitet på mycket kort tid kommer att öka kraftigt.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS