Realtid

Tryg ska marknadsföra sig i Sverige under Trygg-Hansa

Niclas Ward slutar med anledning av att han och ledningen inte har en gemsam syn på hur bolaget ska drivas framåt.
Finwire
Uppdaterad: 13 okt. 2021Publicerad: 13 okt. 2021

Danska försäkringsbolaget Tryg kommer i framtiden att marknadsföra sig i Sverige under namnet Trygg-Hansa. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Tryg har fram tills nu haft Moderna Försäkringar som huvudvarumärke men efter förvärvet av RSA Insurance Group, som inkluderar Trygg-Hansa i Sverige, planerar man att fortsätta med det senare namnet. Det framgår av ett pressmeddelande.

Som ett led i detta ska Moderna Försäkringar och Trygg-Hansa gå ihop för bilda ett gemensamt bolag under våren 2022. Samgåendet väntas vara helt genomfört 2024.

– Det nya företaget i Sverige kommer att ha fantastiska möjligheter att skapa någonting riktigt slagkraftigt. Med den samlade kompetensen från Trygg-Hansa, Moderna och Tryg kommer vi att kunna erbjuda våra kunder något ännu bättre än tidigare då vi agerade var och en för sig, säger Trygs koncernchef Morten Hübbe.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS