En uppgradering av internetbanken har orsakat problem för Nordeas kunder under lördagen. Ett av problemen bakom felet har nu lösts, rapporterar Aftonbladet.
Tekniska problem i Nordeas internetbank: “Fonderna är inte borta, men det kan se ut så”
Mest läst i kategorin
Vissa av Nordeas kunder har under lördagen 21 augusti fått felmeddelanden om att deras konton försvunnit eller tömts på pengar. Det rapporterar Aftonbladet. Problemet har främst drabbat kunder som använder Nordeas nya internetbank. Endast vissa kunder har drabbats, dock i hela Norden.
Enligt Nordea ska ett av de två problem som ligger bakom felet vara löst. Det säger Javier Lopez, presskommunikatör vid Nordea i Danmark, till Aftonbladet: “Det har varit två separata problem, och nu ska det ena vara löst. Det andra handlar om en planerad uppgradering som påverkar fonderna. Fonderna är inte borta, men det kan se ut så. Uppgraderingen är klar imorgon kväll.”
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.