Realtid

Tekniska problem i Nordeas internetbank: “Fonderna är inte borta, men det kan se ut så”

Nordea
Foto: TT
Realtid.se
Uppdaterad: 21 aug. 2021Publicerad: 21 aug. 2021

En uppgradering av internetbanken har orsakat problem för Nordeas kunder under lördagen. Ett av problemen bakom felet har nu lösts, rapporterar Aftonbladet.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Vissa av Nordeas kunder har under lördagen 21 augusti fått felmeddelanden om att deras konton försvunnit eller tömts på pengar. Det rapporterar Aftonbladet. Problemet har främst drabbat kunder som använder Nordeas nya internetbank. Endast vissa kunder har drabbats, dock i hela Norden.

Enligt Nordea ska ett av de två problem som ligger bakom felet vara löst. Det säger Javier Lopez, presskommunikatör vid Nordea i Danmark, till Aftonbladet: “Det har varit två separata problem, och nu ska det ena vara löst. Det andra handlar om en planerad uppgradering som påverkar fonderna. Fonderna är inte borta, men det kan se ut så. Uppgraderingen är klar imorgon kväll.”

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Realtid.se
Realtid.se
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Svenskar rustar för ökat sparande inför ISK-reformen

När den sänkta skatten på investeringssparkonton (ISK) träder i kraft vid årsskiftet planerar många svenskar att öka sitt sparande. Fyra av tio svenskar planerar att öka sitt sparande – och särskilt stort intresse finns bland unga under 29 år. Hela sex av tio i den gruppen uppger att de vill spara mer, enligt en ny […]