Realtid

Stigande konsumentförtroende i Tyskland

admin
admin
Uppdaterad: 26 maj 2020Publicerad: 26 maj 2020

Konsumenternas tro på framtiden i Tyskland ökar tydligt – dock från rekordlåga nivåer.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

I maj var noteringen för konsumentförtroendet i Tyskland -18,9 jämfört med -23,1 föregående månad. Statistiken kommer Tysklands största marknadsundersökningsinstitut GFK. Trots uppgången är de nya siffrorna de näst lägsta någonsin, enligt Nyhetsbyrån Direkt.

– Osäkerheten bland konsumenterna förblir stor, konstaterar Rolf Buerkl, researcher på GFK.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

AI-chefen: "Fastighetsbranschen måste lämna pdf:er bakom sig"

Trots AI-teknikens potential har den svenska fastighetsbranschen ännu inte riktigt tagit klivet: ”Finns helt andra incitament nu.” AI väntas revolutionera fastighetsbranschen, men i Sverige har tekniken ännu inte riktigt tagit fart. Bristande digital mognad och manuella processer är stora hinder, menar AI-Bobs vd Elin Mårtensson. Missa inte: Byggsektorn kom av sig – sämsta kvartalet sedan […]