Realtid

SPP stärker ledningen

Sara Johansson
Uppdaterad: 23 aug. 2019Publicerad: 23 aug. 2019

SPP Pension & Försäkring inrättar funktionen strategiska initiativ som ska ledas av Jan Ridderwall, tidigare Försäljningsdirektör. I samband med detta blir Jenny Rundbladh ny Försäljningsdirektör.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Spela klippet
Realtid TV

EU:s djärva drag för ekonomin – en delikat balansgång

20 nov. 2024

SPP Pension & Försäkring inrättar en ny funktion i ledningen med syfte att initiera och koordinera strategiska initiativ med nya aktörer som kan utvidga ekosystemet runt SPPs affär.

Den nya funktionen Strategiska initiativ kommer att ledas av Jan Ridderwall, tidigare Försäljningsdirektör. I samband med detta blir Jenny Rundbladh ny Försäljningsdirektör.

– SPPs starka profil som ett framåtlutat bolag, i kombination med vår nya skalbara IT-plattform, gör oss till en eftertraktad partner. Nu tar vi tydligare tillvara på den samarbetspotential som vår position skapar, säger Staffan Hansén, vd SPP och fortsätter;

– Våra höga tillväxtambitioner kräver samtidigt en fortsatt stark försäljning samt utveckling av befintliga kunder och samarbeten. Både Jan och Jenny kommer bli nyckelspelare i SPPs resa mot att bli Sveriges ledande digitala tjänstepensionsbolag.

SPPs nya Försäljningsdirektör Jenny Rundbladh har under det senaste året varit en del av försäljningsledningen på SPP. Hon kommer närmast från en roll som Managing Director för Aon Sverige.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS