Realtid

Söderberg & Partners Wealth Management bäst i klassen igen

"Vi har låg personalomsättning och nöjda medarbetare och det är något som skapar förutsättningar för en framgångsrik verksamhet", säger Louise Beigler, vice vd för Söderberg & Partners Wealth Management.
Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 24 okt. 2023Publicerad: 24 okt. 2023

Resultatet bygger på intervjuer med över 600 kunder hos de svenska Private Banking-aktörerna, som fått betygsätta hur bra de upplever att deras leverantörer presterar inom en rad olika områden.

Av de totalt tretton områden, som betygsätts, toppar Söderberg & Partners Wealth Management tio av dem, däribland ”servicenivå”, ”personliga relationer” och ”löpande rådgivning”.

ANNONS
ANNONS

På andra plats placerar sig SEB och på tredje plats kommer Carnegie.

Vad är det ni gör som är så mycket bättre än andra?
– Våra kunder värderar främst att vi har nära relation till dem, vilket vi kan erbjuda tack vare att alla kunder har sin personliga rådgivare hos oss. Samtidigt har vi hög kompetens inom kapitalförvaltning och därtill alla kringtjänster inom exempelvis skatt och juridik, vilket gör vårt erbjudande brett. Dessutom sätter vi stolthet i våra långsiktiga relationer mellan rådgivare och kunder vilket skapar ett förtroende för vår kompetens och arbetssätt. Vi har låg personalomsättning och nöjda medarbetare och det är något som skapar förutsättningar för en framgångsrik verksamhet, säger Louise Beigler, vice vd för Söderberg & Partners Wealth Management.

Vad har varit den största utmaningen i år?
– När omvärlden är orolig gäller det för oss att finnas där för våra kunder och även om vi inte har en spåkula kan vi ge perspektiv och råd på vägen, vilket varit extra viktigt när vi haft en volatil börs de senaste två åren. Vi hjälper våra kunder att hålla fast vid de individuella finansiella strategier som vi tidigare hjälpt dem utforma, och att fortsätta agera rationellt utifrån dem även när olika orosmoln drar fram.

Vad är målet för 2024?
– Vi satsar på att även fortsatt ha marknadens nöjdaste kunder, det är något som betyder väldigt mycket för oss. Sedan ser vi också fram emot att välkomna många nya kunniga rådgivare under året, vilket i sin tur kommer ge oss än bättre chanser att växa ytterligare och få fler kunder att upptäcka oss. Vi jobbar också ständigt med att förstärka vårt erbjudande så även nästa år kommer vi ha fokus på att vässa det ytterligare.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS