För tre veckor sedan lanserades Realtid Premium och aldrig tidigare har Realtid haft så starka siffror.
Smakstart för Realtid Premium
Mest läst i kategorin
Antalet sidvisningar ökade med 16 procent jämfört med april och landade på drygt en miljon sidvisningar. Antalet sessioner ökade samtidigt 13 procent till 624 400.
– Det är så roligt att fler och fler hittar till Realtid och våra enastående duktiga journalister och krönikörer, säger Camilla Jonsson, Realtids chefredaktör.
Lanseringen av Premium har gått över förväntan och nya medlemmar ansluter dagligen.
– De starka siffrorna är ett bevis på att Realtids läsare förstår att de får något unikt när de väljer att betala för vårt Premiummaterial, säger vd Maria Pellborn.
Utöver de starka trafiksiffrorna till sajten så har Realtid en extremt stark tillväxt av antalet prenumeranter på nyhetsbrev.
– Från 7 000 till 72 000 prenumeranter på bara några månader och förmodligen också med marknadens högsta öppningsfrekvens är verkligen ett gott betyg för redaktionens arbete, säger Marlène Sellebråten, Realtids nyhetschef.
De dagliga nyhetsbreven har kompletterats med ett karriärbrev som skickas ut på söndagar. Brevet är en del av ett stort omtag i karriärbevakningen med karriärporträtt, nyheter och nya annonsformat.
I samband med lanseringen av Premium presenterades också Sveriges första fintech-program anpassat för ledare inom finansbranschen och omkringliggande verksamheter tillsammans med KTH Executive School, en skola som man som medlem får rabatt motsvarande årskostnaden för Realtid Premium.
Lexly, den digitala juristbyrån, är en annan partner som presenterades i maj. Och fler är på väg.
– Vi har många spännande dialoger och fler partner kommer snart att dyka upp här på sajten. Alla som vi väljer att samarbeta med blir viktiga pusselbitar i vårt arbete med att förädla Realtids position som finsansbranschens bästa kunskapsbärare, säger Maria Pellborn.
Under våren har annons- och nativeformat och säljorganisation setts över och nya externa säljbolag har kontrakterats. Det har gett en rejäl boozt på annonsintäkterna.
Faktureringen i april ökade med 250 procent jämfört med mars, och ökningstakten höll i sig bra även i maj.
– Vi har lång bit kvar innan vi kan slappna av, men alla pilar pekar i rätt riktning, säger Maria Pellborn.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.