AI-bolaget Sellforte planerar att stärka R&D och ytterligare expandera internationellt efter en investeringsrunda om 40 miljoner kronor.
Sellforte tar in 40 miljoner i runda ledd av Sonae IM – Bonnier Ventures bland investerarna
Mest läst i kategorin
Sellforte, ett teknikbolag som utvecklat en AI-driven plattform för marknadsföringsoptimering, har tagit in 40 miljoner kronor i en investeringsrunda ledd av Sonae IM. Bonnier Ventures och finska riskkapitalbolaget Icebreaker VC, delägare i bolaget sedan tidigare, har även de deltagit i rundan. Det framgår av ett pressmeddelande.
Kapitalet planerar Sellforte använda till att rekrytera fler för att skala R&D och produktutveckling och även för att fortsätta expandera internationellt.
– Vi har redan öppnat kontor i Stockholm där vi jobbar framgångsrikt med flera Nordiska kunder och den här investeringen är ett sätt för oss att kunna växa ännu snabbare i Norden tillika expandera internationellt, säger Ian Wikström, Regional vice president på Sellforte, i en presskommentar.
Sellfortes plattform används idag av bland andra Elgiganten och Cloetta.
Grundat 2017, med kontor i Finland, Sverige och Nederländerna och kunder i 14 länder, Sellforte har hittills tagit in totalt 4,5 miljoner euro i finansiering.