Schibsted investerar 20 miljoner kronor i Add Health Media, mot 25 procent av aktierna, vilket gör mediekoncernen till en av de största ägarna i bolaget.
Schibsted satsar på e-hälsa
Uppdaterad: 05 mars 2019Publicerad: 05 mars 2019
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Det rapporterar DI Digital.
Add Health Media fokuserar på två olika affärsområden, dels på ett vinstdrivande medieföretag som bland annat driver sajten Doktorn som innehåller nyheter om medicin och hälsa, dels investeringar i nya startupföretag inom e-hälsa.
Doctrin, som vill hjälpa sjukvården att korta vårdkörena genom AI, och psykologappen Mindler är två av företagen som Add Health Media tidigare investerat i. Med tillskottet från Schibsted hoppas de kunna öka investeringstakten.
Det är den andra investeringen för Schibsted inom e-hälsosektorn. Tidigare har den norska koncernen gått in med kapital i den digitala psykoterapi-tjänsten Ahum.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS