Ingager gör sitt starkaste resultat någonsin när de digitala marknadsföringsinvesteringarna på Facebook och Instagram accelererar.
Rekordresultat för Ingager
Mest läst i kategorin
Omsättningen för 2019 ökade med 30 procent till nästan 170 miljoner kronor och rörelseresultatet steg till nästan 9 miljoner kronor. Det framgår av ett pressmeddelande.
Ingager är specialiserat på prestationsbaserad marknadsföring (performance marketing)på Facebook och Instagram. Under de senaste två åren har omsättningen ökat med nästan 70 procent och under 2019 gjorde företaget sitt starkaste rörelseresultat någonsin – från 2,2 miljoner kronor till nästan 9 miljoner kronor i vinst. Sedan årsskiftet är Egmont majoritetsägare i bolaget.
Även 2020 har, trots den pågående coronapandemin, börjat bra med en 30-procentig omsättningsökning och fortsatt kraftig resultatförbättring.
– Vi är mitt uppe i den starkaste perioden i företagets historia. Vi har höga ambitioner och det är väldigt glädjande att vi växer i så snabb takt, och med god lönsamhet, säger Jimmy Jakobsson, vd på Ingager i en skriftlig kommentar.
Efter sommaren utvidgas den nordiska närvaron med nytt kontor i Köpenhamn och verksamheten i Tyskland växer med nya stora kunduppdrag, bland annat för American Express. Parallellt har anställningsbehovet ökat och under våren har flera nya medarbetare anslutit, och ytterligare är på väg in.