Realtid lanserar inom kort en betalmodell. För att addera extra värde till läsarna berikas sajten nu med fylligare innehåll inom till viss del nya kategorier.
Realtid utvecklar premiumtjänst
Mest läst i kategorin
Arbetet med att ta fram en premiummodell görs i samarbete med kunskapsföretaget Recuro. Tänkt lansering är i mitten av maj.
Redaktionen kommer att arbeta aktivt med både öppet och låst innehåll, varav det mest unika kommer att vara tillgängligt endast för betalande medlemmar.
– Vi vill ge de som är riktigt intresserade av vår bevakning ett mervärde genom den unika inblicken och med mer fördjupande material, säger Camilla Jonsson, Realtids chefredaktör.
– Genom att börja ta betalt för en del av vårt digitala innehåll får vi resurser att i ännu högre grad skapa ett exklusivt och fördjupande innehåll.
Realtid är inne i en intensiv transformationsfas och kommer inom kort att lansera flera nysatsningar.
– För att kunna fortsätta att producera relevant, insiktsfull och agendasättande journalistik måste Realtid ha en hållbar affärsmodell. Med läsarintäkter höjs sannolikt förväntningarna på oss som företag, men vi får också nya möjligheter att utvecklas och skapa ett ännu bättre erbjudande, säger Maria Pellborn, Realtids vd sedan februari.