En av Primes senaste nyrekryteringar är Hanna Belander, som har erfarenhet av stora varumärkesbyggande koncept för SEB. "Kraven på kommunikationsbyråer höjs hela tiden. Jag tror att det behövs en ny sorts huvudbyrå" säger David Orlic, vice vd och innovationschef, till Realtid.
Prime rekryterar SEB:s varumärkesbyggare
Mest läst i kategorin
I januari tillträdde David Orlic som vice vd och innovationschef med uppdraget att utveckla Primes position som leadbyrå och strategisk partner. I april värvades Rättviseförmedlingens vd Sofia Embrén. Nu presenteras ytterligare sex prestigerekryteringar som växlar upp byråns kreativa erbjudande.
En av nyrekryteringarna är Hanna Belander, som har över 100 reklamfilmer i sin portfolio och erfarenhet av stora varumärkesbyggande koncept för Telia, Lantmännen och SEB. Hon startade sin karriär som copywriter på Forsman & Bodenfors och har de senaste åren drivit byrån Bloomy Ideas.
En annan stjärnrekrytering är Hermes Holm – strategisk rådgivare och kundansvarig med bakgrund inom både kommunikation och politik. Han belönades med ett guldägg senast förra veckan och är bland annat delaktig i Primes ideella strategiska samarbete med Politikerveckan Järva.
– Kraven på kommunikationsbyråer höjs hela tiden. Jag tror att det behövs en ny sorts huvudbyrå, som kan leverera hög kreativitet, klarar av att hantera komplexitet och är byggd för proaktivitet. Då behövs superstjärnor på alla positioner, säger David Orlic till Realtid.se.