Platzer har utsetts till Årets börsbolag 2019 i Sveriges mest omfattande tävling inom finansiell kommunikation.
Platzer bäst på finansiell kommunikation
Mest läst i kategorin
Bolaget vinner samtliga delkategorier, det vill säga bästa årsredovisning, bästa delårsrapport och bästa IR-webbplats. Det framgår av ett pressmeddelande.
Årets börsbolag är Sveriges mest omfattande tävling inom finansiell kommunikation och investerarrelationer. Tävlingen startades 1980 av Aktiespararna och har arrangerats av Kanton sedan 2007. Totalt sett fick Platzer fler poäng än någon tidigare fått.
– Att få priset Årets börsbolag är väldigt roligt och ett kvitto på att vårt arbetssätt fungerar, säger Kristina Arelis, kommunikations- och marknadschef på Platzer, i en skriftlig kommentar.
– Ett av våra kärnvärden är öppenhet och vi strävar alltid efter att vår finansiella kommunikation ska vara transparent, tydlig och värdeskapande för marknaden. För att lyckas har vi ett nära samarbete internt mellan verksamheten, ekonomi, finans, hållbarhet och kommunikation.
Kantons uttalande om Platzers IR-kommunikation lyder:
”Genom Platzers heltäckande årsredovisning löper en röd tråd som har sin utgångspunkt i en tydligt definierad strategisk inriktning och affärsmodell. Rapporten guidar läsaren i vad bolaget gör och varför, hur dess omvärld ser ut och fördelen med att som investerare vara med på resan.”
Tävlingen omfattar bolag med säte i Sverige som är primärnoterade på Nasdaq Stockholms samtliga listor, NGM Equity Stockholm, First North samt First North Premier. Kriterierna är baserade på internationell forskning inom området för investerarrelationer och utformade i samband med Aktiespararna.