Mattias Oljelund blir ansvarig för den långsiktiga opinionsbildningen hos Svenskt Näringsliv.
Partner på Prime går över till Svenskt Näringsliv
Mest läst i kategorin
Det är Mattias Oljelund som har anställts på Svenskt Näringsliv som chef för långsiktig opinionsbildning. Han ska jobba med Svenskt Näringslivs arbete med att stärka marknadsekonomins ställning och företagarens roll i Sverige.
Mattias Oljelund är i dag partner på Prime. Han har varit chef för public affairs såväl som corporate på byrån. Mattias Oljelund ska rapportera till Lars Göran Johansson, vice vd och chef för Kommunikation och opinionsbildning på Svenskt Näringsliv.
– En central roll för Svenskt Näringsliv är att skapa förståelse bland allmänheten, i varje generation, för företagarens roll och marknadsekonomins betydelse för Sveriges välstånd. Vi är glada att kunna rekrytera Mattias som, med sin gedigna erfarenhet av att driva och leda större opinionsbildningsprojekt, får till uppgift att utveckla detta viktiga arbete vidare säger Lars Göran Johansson, vice vd för Svenskt Näringsliv, i ett pressmeddelande.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.