PA Consulting Group har förvärvat det brittiska företaget Sparkler som är en ledande strategikonsult med ett uttalat fokus på digitalisering.
PA Consulting förvärvar brittisk strategikonsult
Mest läst i kategorin
“Sparklers varumärkes- och kundstrategi i kombination med en väl utvecklad servicemodell kompletterar PA:s befintliga tjänsteportfölj på ett bra sätt”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Bland Sparklers kunder återfinns flera av världens mest avancerade digitala varumärken och blue-chip-företag såsom Microsoft, eBay, Diageo, Electrolux, Sainsbury, Sky och Uber för att nämna några. Sparkler har god erfarenhet inom forskning av konsumentbeteenden och digitala samhällen och miljöer, och har med åren etablerat en lång lista med kunder som de framgångsrikt hjälpt att stärka och ompositionera sina varumärken. År 2017 utnämndes Sparkler till ”Best Agency” av Market Research Society Awards.
– Kundbehov, beteenden och förväntningar förändras idag i mycket snabb takt samtidigt som de traditionella gränserna mellan produkter och tjänster suddats ut. Det öppnar för helt nya sätt att skapa värde för kunder med delvis helt nya aktörer. Företag måste därför i ännu större utsträckning än tidigare vara där kunderna är och förstå deras behov. Tillsammans med Sparks kan vi hjälpa våra kunder ta fasta på det bästa i dagens teknikdrivna och digitala värld och samtidigt tillgodose mänskliga behov hos medarbetare och kunder när de utvecklar sina verksamheter, säger Andy Katz, ansvarig för strategiteamet på PA Consulting Group.
Sparkler grundades 2001 med huvudkontor i London och har idag drygt 60 anställda.