Betalbolaget har fått in två nya kunder och ska rekrytera ytterligare en marknadschef.
Ökade intäkter för Paynova
Betal- och e-handelsbolaget Paynova redovisar intäkter på 8,2 miljoner kronor (6,4) för det första kvartalet 2017. Resultatet per aktie blev slutade oförändrat på -0,02 kronor.
"Vi följer vår plan och lanserar nu i maj ytterligare kunder, däribland Tågkompaniet och Fredells. Lanseringen av vårdkunden sker så snart denne fått alla regulatoriska delar på plats. Vi kommer då inleda vårt partnerskap med några mindre pilotkunder för att därefter skala upp tjänsten", skriver bolagets vd Daniel Ekberger i en kommentar till rappornten.
Resultatet före avskrivningar (Ebitda) uppgick till -3 miljoner kronor (-4,0), medan resultatet efter avskrivningar (Ebit) blev -5 miljoner (-4,5). Resultatet efter skatt uppgick till -5,6 MSEK (-5,3).
"Vi är nu redo att bygga upp vår sälj- och marknadsbearbetning med samma höga kravställning som vi haft på vår produkt- och IT-utveckling. Vi har utannonserat tjänsten som försäljnings- och marknadschef och förekommer genom att ta in seniora affärspersoner med breda kontaktnät för ökad försäljning. Två nyckelspelare är på plats sedan några veckor och ytterligare en person kliver på i början på maj", skriver Daniel Ekberger.