Fondförvaltaren Fidelity International anställer Richard Bentefour som ny marknadschef med ansvar för Norden och Nederländerna. Rekryteringen sammanfaller med att Fidelity inviger ett nytt kontor i Helsingfors idag onsdag.
Ny nordisk marknadschef på Fidelity International
Mest läst i kategorin
Invigningen av kontoret i Helsingfors är ett steg i bolagets fortsatta expansion i Norden.
Rekryteringen av Richard Bentefour och etableringen av nya kontor i Norden är ett strategiskt steg i Fidelity Internationals arbete med att stärka närvaron i både digitala kanaler men också i det personliga mötet med professionella investerare och distributörer på viktiga lokala marknader i norra Europa, skriver fondförvaltaren i ett pressmeddelande.
– För 15 år sedan fokuserade fondbranschen nästan enbart på avkastning och enskilda produkter. I dag präglas samma bransch uteslutande av förtroende. Det är mer utmanande att kommunicera förtroende än att sälja produkter men med Fidelitys globala och starka varumärke i ryggen känns det både som ett roligt och lustfyllt uppdrag, säger Richard Bentefour.
Bentefour tillträdde tjänsten med ansvar för marknadskommunikationen i Norden och Nederländerna den 1 september och kommer att vara stationerad på Fidelitys Stockholmskontor.
Han kommer närmast från en tjänst som marknads- och försäljningschef på fondbolaget Enter och har innan dess flera års erfarenhet från SEB Wealth Management.