Realtid

Ny marknadschef på Stockholms Handelskammare

Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 27 aug. 2019Publicerad: 27 aug. 2019

Stockholms Handelskammare rekryterar Hugo Mann från byrån Ehrenstråle till en helt ny roll som marknadschef för organisationen.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

– Stockholms Handelskammare befinner sig på en spännande utvecklingsresa med en stark framtidsvision. Det känns som en otroligt kompetent och spännande organisation som jag ser fram emot att bli en del av, säger Hugo Mann i ett pressmeddelande.

hugo-mann.jpg

Andreas Hatzigeorgiou, vd på Stockholms Handelskammare, menar att inrättandet av rollen som marknadschef är ett viktigt strategiskt steg i att utveckla Handelskammarens kännedom och varumärke.

– Hugo Manns kunskap och erfarenhet inom både B2B som B2C kommer bli väldigt värdefull för oss. Vi befinner oss i en spännande fas där vi tillsammans med medlemmar och kunder ska möjliggöra för att Stockholm att bli Europas bästa huvudstad. Vi vill ytterligare förstärka Handelskammarens roll som en kreativ kraft för utveckling och den självklara mötesplatsen för samällsbyggare, säger Andreas Hatzigeorgiou i pressmeddelandet.

Hugo Mann har tidigare arbetat som affärschef på kommunikations- och reklambyrån Ehrenstråhle DDB där han ansvarat för flera av byråns större uppdragsgivare.

– Stockholms Handelskammare spelar en enormt viktig roll för såväl företagen och människorna i huvudstadsregionen Stockholm-Uppsala. Handelskammarens är i förlängningen central för hela regionens utveckling. För mig kommer det vara väldigt intressant och roligt att få vara med och bidra till det arbetet, säger Hugo Mann i pressmeddelandet.

Hugo Mann tillträder tjänsten 11 september.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS