Tech-banken Northmill fortsätter att anställa. Nu rekryteras Mattias Hallgrim från Zmarta som ny Chief Marketing Officer, CMO.
Northmill rekryterar från Zmarta
Den svenska tech-banken Northmill tillsätter Mattias Hallgrim som ny Chief Marketing Officer, CMO, enligt ett pressmeddelande.
mattias-northmill.png
Han har över 20 års erfarenhet från företag såsom Tradedoubler och Ticketmaster och kommer närmast från rollen som CMO på Zmarta, där han ansvarade för den internationella lanseringen av varumärket.
Av pressmeddelandet framgår att hans uppgift på Northmill blir utöver att leda marknadsavdelningens arbete, att etablera och forma bilden av den snabbt växande banken. Mattias tar också plats i Northmills ledningsgrupp.
– Jag känner mig ödmjuk inför uppgiften och ser mycket fram emot att fortsätta utveckla det fina momentum som Northmill har byggt upp. Det finns en genuin vilja att vara en pådrivare i branschen mot smartare bankprodukter som hjälper människor att spara pengar. För mig är marknadsföring och kommunikation en integrerad del av affären och det känns spännande att bli en del av en ny konsumentbank som utmanar en traditionell bransch genom att sätta kunden i fokus, säger Mattias Hallgrim.
Hikmet Ego, vd på Northmill, pekar på Mattias Hallgrims ”djupa kunskap inom marknadsföring, försäljning och varumärkesarbete” och menar att han kommer att bli en viktig tillgång till Northmills team när tech-banken växer.
– Vi bygger en bank som kretsar kring kundens behov vilket ställer höga krav på att organisationen hela tiden är nyfiken och lyhörd. Mattias kommer spela en viktig roll i att fortsätta utveckla den kulturen. Gemensamt för Mattias karriär har varit att komma in i en fas där både företaget och branschen i stort genomgått omvälvande förändringar och där gamla sanningar har börjat ifrågasättas. Northmill och finansbranschen är inget undantag, säger Hikmet Ego.
Northmill har gjort flera nyckelrekryteringar på kort tid, däribland har banken tillsatt en Head of New Markets och en ny analys- och kreditchef.