Realtid

Northmill lanserar försäkring för Rebilla

Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 12 aug. 2019Publicerad: 12 aug. 2019

Det svenska fintech-bolaget Northmill introducerar sin första försäkring för Rebillas kunder i form av ett låneskydd.  

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det svenska fintech-bolaget Northmill som på kort tid lanserat två nya produkter, Rebilla Reduce och Rebilla Reward, med syftet att optimera och förenkla vardagsekonomin för alla, introducerar nu sin första försäkring för Rebillas kunder i form av ett låneskydd.

Låneskyddet som nu lanseras är utvecklad för att anpassa sig efter varje kunds unika behov och hjälper kunder om de drabbas av exempelvis sjukdom eller ofrivillig arbetslöshet.

– Vi har genomfört långsiktiga investeringar i vår avancerade och egenutvecklade teknikplattform vilket innebär att vi kan skapa väldigt konkurrenskraftiga och skräddarsydda produkter och samtidigt stå rustade för att vara med och skapa framtidens försäkringsprodukter, säger Hikmet Ego, vd och medgrundare på Northmill, i ett pressmeddelande.

I praktiken innebär låneskyddet att kundens månadsbetalningar tas över av försäkringen under skadeperioden upp till tolv månader. Det gör det möjligt för kunden att bibehålla sin levnadsstandard även om oväntade händelser sker.

– Vi har sett att våra försäkringsprodukter är väldigt uppskattade och vi är glada att kunna fortsätta skapa stabilitet och trygghet för våra kunder. Vi kan alla drabbas av kriser och motgångar i livet och att säkra upp ifall något inträffar är att skaffa sig en extra trygghet i tillvaron, säger Simon Nilsson, Chief Customer Officer och produktägare för försäkringar på Northmill, i pressmeddelandet.

Simon Nilsson ser bolagets försäkringsverksamhet som en viktig byggsten i bolagets fortsatta internationella tillväxtresa. 

– Precis som finansbranschen är försäkringsbranschen en traditionell industri som behöver förändra sig och gå mer mot individanpassade och personliga produkter. Ett exempel på det är olika pay-per-day produkter. Vi tittar ständigt på ny teknologi och tror att vi på sikt kan vara med och stöpa om och utmana försäkringsbranschen på samma sätt som vi är i färd att göra med finansbranschen. För oss har tekniken alltid varit central och vi är övertygade om att ny teknologi kommer kunna skapa ännu bättre produkter för framtidens försäkringstagare, säger han i pressmeddelandet.

Idag har Northmills försäkringsverksamhet över 15 000 betalande kunder, en tredubbling mot föregående år. Vid utgången av 2019 siktar bolaget att ha över 25 000 betalande kunder varje månad.

ANNONS

 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Miriam Istner-Byman
Miriam Istner-Byman
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Spela klippet
Realtid Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

23 dec. 2024
Spela klippet
Realtid TV

Svenskarnas fondsparande når nya rekordnivåer

23 dec. 2024
ANNONS
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]